Balkan Türkleri Federasyonu üyeleri, Çamerya Katliamı’nın 82. yılında Yunanistan’ın Edirne Konsolosluğu önünde siyah çelenk bırakarak anma programı düzenledi. Etkinlikte tarihi olaylara dikkat çekilerek hafızanın canlı tutulması çağrısı yapıldı.
Çamerya Katliamı’nın 82’nci yıl dönümü dolayısıyla Edirne’de düzenlenen anma programında, Yunanistan’ın Edirne Konsolosluğu önünde bir araya gelen Balkan Türkleri Federasyonu üyeleri, yaşanan acıları bir kez daha hatırlattı.
KONSOLUSLUK ÖNÜNDE SİYAH ÇELENK
Balkan Türkleri Federasyonu Edirne öncülüğünde gerçekleştirilen etkinlikte katılımcılar, “Çamerya katliamını unutmadık” yazılı siyah çelengi konsolosluk binası önüne bıraktı. Ellerinde Türk bayrakları taşıyan grup, yaşanan olayları protesto etti.
Etkinlikte yapılan açıklamalarda, geçmişte yaşanan acıların unutulmaması ve gelecek nesillere aktarılması gerektiği vurgulandı.
TARİHİ OLAYLARA DİKKAT ÇEKİLDİ
Programda, 1944 Haziran’ında başlayıp 1945 Mart’ına kadar süren süreçte Çamerya bölgesinde Müslüman Arnavutlara yönelik yaşanan olaylar hatırlatıldı. Anmada, dönemin acı bilançosuna ilişkin çeşitli bilgiler paylaşıldı.
Basın açıklamasını okuyan Balkan Rumeli Türkleri Konfederasyonu Genel Sekreteri İsmail Kocaköse, geçmişte yaşanan olayların uluslararası hukuk çerçevesinde değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Kocaköse, açıklamasında tarihsel olayların görmezden gelinmemesi gerektiğini vurgulayarak, insan hakları ve hukukun üstünlüğü çağrısında bulundu.
