Slovenya ile Türkiye, ikili ilişkileri daha da geliştirme yönündeki iradelerini bir kez daha teyit etti.
Slovenya Dışişleri Bakanlığı’nın X platformunda yaptığı açıklamaya göre, Slovenya Dışişleri Bakanı Tone Kajzer, Hırvatistan’da düzenlenen Dubrovnik Forumu kapsamında Türkiye Dışişleri Bakan Yardımcısı Mehmet Kemal Bozay ile bir araya geldi.
Görüşmede taraflar, Türk-Sloven stratejik ortaklığını daha da güçlendirmek ve ekonomik iş birliğini artırmak amacıyla yeni bir eylem planı hazırlanmasına ilgi duyduklarını ifade etti.
Kajzer ve Bozay ayrıca güncel dış politika konularına ilişkin görüş alışverişinde bulundu. Sloven bakan, “Diyalog, iş birliği ve diplomasi, çatışmaların barışçıl çözümü için tek yoldur” değerlendirmesinde bulundu.
İki ülke, 2011 yılında dönemin Slovenya Başbakanı Borut Pahor’un ziyareti sırasında stratejik ortaklık anlaşması imzalamıştı. Bu çerçeve, siyasi diyalog, ekonomik iş birliği ve halklar arası temasların gelişmesine katkı sağladı.
Söz konusu ortaklık, 2024 yılında 2024-2026 dönemini kapsayan yeni bir eylem planıyla genişletildi. Taraflar, Mart 2026’da ortaklığın 15. yıl dönümünü barış, istikrar ve refah vurgusuyla kutladı.