SIRP POLİSİ, SOSYAL MEDYADA NEFRET SÖYLEMİ ŞÜPHESİYLE DÖRT ARNAVUT VATANDAŞINI GÖZALTINA ALINDI

Sırbistan İçişleri Bakanlığı, sosyal medyada yaptıkları paylaşımlar aracılığıyla ulusal, ırksal ve dini nefreti körükledikleri şüphesiyle dört Arnavut vatandaşının gözaltına alındığını duyurdu.

Açıklamaya göre, A.S. (1989), E.V. (1984), E.G. (1978) ve A.C. (2005) isimli şüpheliler Sırbistan topraklarında yakalandı.

Polis, A.S.’nin Facebook üzerinden paylaştığı bir videoda, şüphelilerin Sırbistan’daki bir otoyolda araç içinde görüntülendiğini belirtti. Videoda, “Büyük Arnavutluk” fikriyle ilişkilendirilen sembollerin sergilendiği ve Sırbistan hakkında olumsuz ve uygunsuz ifadeler kullanıldığı iddia edildi.

Şüpheliler hakkında 48 saatlik gözaltı kararı verildi. Bu sürenin ardından, haklarında hazırlanacak suç duyurusuyla birlikte Belgrad’daki Yüksek Savcılık bünyesinde faaliyet gösteren Yüksek Teknoloji Suçlarıyla Mücadele Birimi’ne sevk edilecekler.

Gözaltıların, NATO’nun Yugoslavya’ya hava harekâtı yıldönümüne denk gelmesi dikkat çekti. 1999 yılında gerçekleşen bu operasyonun başlangıç tarihi, bölgede her yıl anma etkinlikleri ve siyasi mesajlarla hatırlanıyor.

En son haberler

DIŞİŞLERİ BAKANI KONAKOVİÇ: BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN VE HIRVATİSTAN NEDENİYLE BİR GÖZÜ AÇIK UYUYOR

VUÇİÇ: BUNLAR SIRBİSTAN CUMHURBAŞKANI OLARAK SON GÜNLERİM, YAKINDA İSTİFA EDECEĞİM

RAFALE SAVAŞ UÇAKLARI, GEMİLER VE 3 BİN ASKER: HIRVATİSTAN DENİZDE “BORBENA MOĆ 26” ASKERİ TATBİKATINI GERÇEKLEŞTİRDİ