SIRBİSTAN SAVUNMA BAKANLIĞI GENÇLERİ GÖNÜLLÜ ASKERLİK HİZMETİ İÇİN ÇAĞRI YAPTI

Sırbistan Savunma Bakanlığı, 19-30 yaş arası gençleri gönüllü askerlik yapmaya davet etti.

Yayınlanan bildiride, “Silah altında gönüllü askerlik hizmetine başvurmak isteyen tüm ilgili genç erkek ve kadınlar, Savunma Bakanlığı merkezlerine başvuruda bulunabilirler. Şimdiden bu yılın Eylül ayında Sırp Silahlı Kuvvetlerine katılma fırsatına sahip olacaklar.” denildi.

Ayrıca yedek subaylar için askeri-mesleki eğitim başvuruları devam etmektedir.

Bakanlık bildirisinde ayrıca”Kayıtlı tüm adaylar, yeteneklerini test etme, dinamik askeri eğitimden geçme ve aynı zamanda ülkelerine karşı yurtseverlik ve yurttaşlık sorumluluğu sergileme fırsatına sahip olacak. Gönüllü askerlik, aynı zamanda Sırp profesyonel üyesi unvanını almanın en kısa yoludur.” denildi.

2023 yılında 19 ila 30 yaşını dolduracak olan ve daha önce silahla askerlik yapmamış sağlam vücutlu tüm Sırbistan vatandaşları başvuru hakkına sahiptir.

Müstakbel askerleri ayrıca aylık yaklaşık 46.000 dinar (768 KM) maaş bekliyor.

Sırbistan Savunma Bakanlığı’nın davetinde, “Gönüllü hizmet sırasında profesyonel asker statüsü için başvurmaya karar veren herkes, seçim ve kabul prosedürlerinin kısaltılmış ve basitleştirilmiş olmasını beklemektedir.”/Balkan Postası

En son haberler

DIŞİŞLERİ BAKANI KONAKOVİÇ: BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN VE HIRVATİSTAN NEDENİYLE BİR GÖZÜ AÇIK UYUYOR

VUÇİÇ: BUNLAR SIRBİSTAN CUMHURBAŞKANI OLARAK SON GÜNLERİM, YAKINDA İSTİFA EDECEĞİM

RAFALE SAVAŞ UÇAKLARI, GEMİLER VE 3 BİN ASKER: HIRVATİSTAN DENİZDE “BORBENA MOĆ 26” ASKERİ TATBİKATINI GERÇEKLEŞTİRDİ