SIRBİSTAN, RUSYA İLE DOĞALGAZ TEDARİKİNİ 31 MART’A KADAR UZATTI

Sırbistan, Rusya ile doğal gaz tedarikinin 31 Mart 2026’ya kadar uzatılması konusunda anlaşmaya vardı. Açıklamayı Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vučić yaptı.

Belgrad’da düzenlenen bir etkinlikte gazetecilere konuşan Vučić, “Gaz tedarikini üç ay daha, 31 Mart’a kadar uzatma konusunda anlaşmamız var. Böylece vatandaşlarımız kendilerini güvende hissedecek ve huzur içinde uyuyabilecek” dedi.

Vučić, Sırbistan’ın önümüzdeki kış sezonu için hem yeterli elektrik enerjisine hem de yeterli doğalgaz tedarikine sahip olacağını vurguladı.

Sırbistan ile Rusya arasında yürürlükte olan mevcut doğalgaz anlaşması yıl sonunda sona eriyor. Ülke, doğalgaz ihtiyacının büyük bölümünü Rusya’dan karşılıyor. Verilere göre Sırbistan’ın yıllık doğalgaz tüketimi yaklaşık 2,5 milyar metreküp seviyesinde bulunuyor.

En son haberler

DIŞİŞLERİ BAKANI KONAKOVİÇ: BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN VE HIRVATİSTAN NEDENİYLE BİR GÖZÜ AÇIK UYUYOR

VUÇİÇ: BUNLAR SIRBİSTAN CUMHURBAŞKANI OLARAK SON GÜNLERİM, YAKINDA İSTİFA EDECEĞİM

RAFALE SAVAŞ UÇAKLARI, GEMİLER VE 3 BİN ASKER: HIRVATİSTAN DENİZDE “BORBENA MOĆ 26” ASKERİ TATBİKATINI GERÇEKLEŞTİRDİ