KOSOVA’DA UYUŞTURUCU KULLANICI SAYISI 35 BİNİ AŞTI, KULLANIM YAŞI 16’YA DÜŞTÜ

Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Yasadışı Kaçakçılıkla Mücadele Günü dolayısıyla açıklama yapan Kosova Çocuk Koruma Örgütleri Koalisyonu (KOMF) ile Labyrinth Merkezi, çocuklar ve gençler arasında uyuşturucu kullanımının giderek arttığına dikkat çekerek, ilgili kurumlara acil ve koordineli mücadele çağrısında bulundu.

KOMF ve Labyrinth’in ortak açıklamasında, Kosova’nın uyuşturucu bağımlılığının önlenmesi ve tedavisi konusunda ciddi zorluklarla karşı karşıya olduğu belirtilirken, ülkede uyuşturucu kullanıcılarının sayısının 35 bini aştığının tahmin edildiği, çocuk ve ergenlerin bu sayı içindeki payının ise her geçen yıl arttığı ifade edildi.

Labyrinth verilerine göre, uyuşturucu kullanımına başlama yaşı 2018 yılında ortalama 18 iken, son yıllarda 16’ya kadar geriledi.

Açıklamada, Kosova’da en yaygın kullanılan uyuşturucu maddenin esrar olduğu belirtilirken, genel nüfusta eroin kullanımında önceki yıllarda düşüş görülmesine rağmen, son dönemde özellikle Roman, Aşkali ve Mısırlı topluluklar arasında eroin kullanımında artış yaşandığı, buna karşılık genel nüfusta kokain kullanımının ise hızla yükseldiği kaydedildi.

Uyuşturucu kullanımına yönelten başlıca nedenler arasında maddelere kolay erişim, çocukluk travmaları, uyuşturucunun zararlarına ilişkin bilgi eksikliği, akran baskısı ve merak duygusu gösterildi.

KOMF ve Labyrinth, uyuşturucu kullanımının çocuklar ve aileleri üzerinde fiziksel ve ruhsal sağlık sorunlarının yanı sıra sosyal problemler, suça yönelme ve ekonomik kayıplar gibi ciddi sonuçlar doğurduğunu vurguladı.

Açıklamada, Kosova’da çocuk ve gençlere yönelik önleyici, rehabilite edici ve erken müdahale hizmetlerinin yetersiz olduğu belirtilerek, toplum temelli mobil ekiplerin bulunmadığı, uzman rehabilitasyon programlarının ve çocuklara özel tedavi hizmetlerinin ise yeterince geliştirilmediği ifade edildi.

Kurumlar, uyuşturucu bağımlılığıyla mücadelede farkındalık çalışmalarının artırılması, çocuk ve gençlere yönelik uzmanlaşmış tedavi merkezlerinin kurulması, erken önleme programlarının yaygınlaştırılması ve ebeveynlerin desteklenmesine yönelik programların hayata geçirilmesi çağrısında bulundu.

En son haberler

DIŞİŞLERİ BAKANI KONAKOVİÇ: BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN VE HIRVATİSTAN NEDENİYLE BİR GÖZÜ AÇIK UYUYOR

VUÇİÇ: BUNLAR SIRBİSTAN CUMHURBAŞKANI OLARAK SON GÜNLERİM, YAKINDA İSTİFA EDECEĞİM

RAFALE SAVAŞ UÇAKLARI, GEMİLER VE 3 BİN ASKER: HIRVATİSTAN DENİZDE “BORBENA MOĆ 26” ASKERİ TATBİKATINI GERÇEKLEŞTİRDİ