“BARIŞ YÜRÜYÜŞÜ”NE KATILACAK GÖNÜLLÜLER SARAYBOSNA’DAN YOLA ÇIKTI
Bosna Savaşı’nda Srebrenitsa soykırımından kaçanların orman yolundan “güvenli bölge” Tuzla şehrine ulaşmak için kullandığı güzergahta geleneksel olarak düzenlenen “Barış Yürüyüşü”ne (Marş Mira) katılacak grup, başkent Saraybosna’dan hareket etti. Başkentteki Savaşta Öldürülen Çocuklar Anıtı önünde toplanan 22 kişilik grup, “Barış Yürüyüşü”nün ilk durağı Nezuk kasabasına doğru yürüyüşlerine başladı. Temmuz 1995’te yapılan katliamlar nedeniyle “ölüm yolu” olarak adlandırılan güzergahtaki yürüyüş, 8 Temmuz’da başlayacak ve üç gün sürecek. Yürüyüşün organizatörlerinden Muhamed Papic, yaptığı açıklamada, “Olovo-Kalesija arasında 13 arkadaşımız, Nezuk kasabasında ise Türkler ve İtalyanlar aramıza katılacak. Aramızda Bosnalıların yanı sıra Türkiye’den de üç kişi var.” dedi. Yürüyüşe ilk kez katıldığını belirten Adnan Avdic, “Öldürülen tüm masum insanları saygıyla anmak, savaşların anlamsız olduğu ve yaşanmaması gerektiği mesajını vermek istiyorum.” diye konuştu. 2015’ten beri yürüyüşe […]