SREBRENİTSA’DA BİNLERCE KİŞİNİN KATILIMIYLA “ÖLÜM YOLUNDA” BARIŞ YÜRÜYÜŞÜ YARIN BAŞLIYOR
Srebrenitsa’da 1995’te yaşanan soykırımından kurtulmak isteyen Boşnak sivillerin orman yolundan, güvenli bölge Tuzla’ya ulaşmak için kullandığı güzergahta geleneksel olarak düzenlenen “Barış Yürüyüşü”, Nezuk kasabasından hareketle yarın başlıyor. Bosna Hersek’in doğusundaki Srebrenitsa’da 1995’te yaşanan soykırımından kurtulmak isteyen Boşnak sivillerin orman yolundan, güvenli bölge Tuzla’ya ulaşmak için kullandığı güzergahta geleneksel olarak düzenlenen “Barış Yürüyüşü” binlerce kişinin katılımıyla 8 Temmuz’da başlıyor. Halk arasında “ölüm yolu” olarak da nitelendirilen orman yolunda 3 gün boyunca devam edecek yürüyüş kapsamında katılımcılar yaklaşık 100 kilometre yürüyecek. Avrupa’da İkinci Dünya Savaşı’nın ardından en büyük insanlık trajedisi olarak nitelendirilen soykırımın 27. yılını anma etkinlikleri kapsamında, bu yıl 18’incisi düzenlenen yürüyüşün katılımcıları, yarın sabah Nezuk kasabasından hareket edecek. “Barış Yürüyüşü”, katılımcıların 10 Temmuz’da Potoçari Anıt Mezarlığı’na ulaşmasıyla son bulacak. Yürüyüşün […]