BULGARİSTAN’DA TÜRK SİHA’LARI İÇİN SIRAYA GİRDİ

Bulgaristan Türkiye’den İHA ve SİHA satın almayı planlıyor. Askeri çevreler tarafından ortaya atılan iddialara göre Bulgaristan bu adımıyla savunma yeteneklerini güçlendirmeyi hedefliyor. Böylelikle Bulgaristan da Türkiye’den İHA ve SİHA alan ve giderek büyüyen ülkeler listesine dahil olacak. Bulgaristan’ın Türkiye’den en az altı TB2 SİHA aracı almaya hazırlandığı bildirildi. SAVUNMA YETENEKLERİNİ GELİŞTİRECEK Askeri çevreler tarafından ortaya atılan iddialara göe Bulgaristan bu adımıyla savunma yeteneklerini güçlendirmeyi hedefliyor. Böylelikle Bulgaristan da Türkiye’den İHA ve SİHA alan ve giderek büyüyen ülkeler listesine dahil olacak. SİHA İSTEYEN 3. AVRUPA ÜLKESİ Bulgaristan’ın 2020’de TB2 satın alma girişimini başlattığı ancak kararı koronavirüs salgını nedeniyle ertelediği söyleniyor. TB2 siparişi sonrasnda Bulgaristan’a ulaşırsa, Polonya ve Letonya’dan sonra SİHA’lara sahip üçüncü AB ülkesi olacak. Bayraktar TB2’ye Orta ve Doğu Avrupa’nın […]

-

AFGANİSTAN HÜKÜMETİ İLE TALİBAN TEMSİLCİLERİNİN 2019’DA SIRBİSTAN’DA GÖRÜŞTÜĞÜ ORTAYA ÇIKTI

Sırbistan Meclis Başkanı Ivica Dacic, dışişleri bakanı olarak görev yaptığı 2019’da Afganistan hükümeti ile Taliban temsilcilerinin başkent Belgrad’da barış müzakerelerinde bulunduğunu açıkladı. Dacic, tarafların Cumhurbaşkanı Aleksandar Vucic’in de izniyle 2019’da Belgrad’da bir araya geldiğini belirterek, “Burada 3 kez görüştüler. Büyük güçler, bizim bunu yaptığımızı görünce, ‘Biz, bunu Doha ve Katar’da yapacağız’ dediler, sonuç gördüğünüz gibi.” ifadelerini kullandı. Dönemin dışişleri bakanı olarak görüşmelere ev sahipliği yaptığını dile getiren Dacic, “Bugüne kadar hiçbir yerde söz konusu görüşmelere ilişkin açıklamada bulunmadım, zira bunun bir sır olarak kalması konusunda anlaşmıştık.” dedi. Dacic, Sırbistan’ın barış müzakerelerine karışmadığının altını çizerek, “İki tarafın da ortak kanaatiyle bir ilerleme kaydedildiği yönündeydi, ateşkes ilan edilmişti.” diye konuştu. Görüşmelerin gerçekleştirildiği dönemde, bazı Taliban temsilcilerinin isimlerinin, müzakerelere katılmak üzere seyahat edebilmeleri […]

-

YTB ve BALKAN GENÇLİK ZİRVESİ

Ayhan DEMİR /Yeni Akit   Osmanlı’nın Balkanlardan çekilmeye mecbur bırakılması, Balkanlar başta olmak üzere, Müslümanlar için sıkıntılı zamanların başlangıcı oldu. Batı ve doğu sınırlarımıza ortodoks duvarı örüldü. Önce Yunanistan, Bulgaristan ve Sovyetler Birliği. Daha sonra Gürcistan ve Ermenistan…  Nihayetinde, Balkan Müslümanları ve Asya Türkleri ile irtibatımız önemli ölçüde zayıfladı.  Güneyde ise İngiliz idaresindeki Irak ve Fransız yönetimindeki Suriye. Böylece kuşatma tamamlandı. Türk milleti Anadolu’ya hapsedildi. Birinci Cihan Harbi’nin sonunda: Batılılar, bizi yani Osmanlı’yı bölemediler, sadece parçaladılar. Büyük Osmanlı ailesi dağıldı, fikrî ve coğrafî bütünlüğü kayboldu.  Doğal olamayan yollarla kurulan, bir hayli ülke meydana getirildi. Yapay sınırlar, atanmış aileler ve idareciler.  Batılılar, Mekke, Medine, Saraybosna, Halep, İşkodra, Musul, Yanya, Şam, Üsküp, Bağdat, Prizren ve Kudüs’ü bizden alarak; bir anlamda, amca ve dayılarımızı, yenge […]

-

TÜRKİYE VE KUZEY MAKEDONYA ARASINDA ASKERİ MALİ İŞBİRLİĞİ ANLAŞMASI

Türkiye ve Kuzey Makedonya arasında Askeri Mali İşbirliği Anlaşması ve Nakdi Yardım Uygulama Protokolü imzalandı. Türkiye ve Kuzey Makedonya arasında Askeri Mali İşbirliği Anlaşması ve Nakdi Yardım Uygulama Protokolü imzalandı. Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı gerçekleştirilen 15’inci Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF’21) kapsamında, gerçekleştirdiği görüşmelerini sürdürüyor. Kuzey Makedonya Savunma Bakanı Radmila Sekerinska ile bir araya gelen Bakan Akar, Türkiye ve Kuzey Makedonya arasında Askeri Mali İşbirliği Anlaşması ve Nakdi Yardım Uygulama Protokolü’nü imzaladı. Bakan Akar ayrıca Slovenya Savunma Bakanı Matej Tonin ve Güney Sudan Savunma Bakanı Angelina Jany Teny ile de bir araya geldi.

-

RUS DIŞİŞLERİ: RUSYA, KUZEY MAKEDONYA’NIN DOSTÇA OLMAYAN ADIMINI KARŞILIKSIZ BIRAKMAYACAK

Rusya Dışişleri Bakan Yardımcısı Gruşko, Kuzey Makedonya’nın bir Rus diplomatı daha sınır dışı etme kararının karşılıksız bırakılmayacağını söyledi. Rusya Dışişleri Bakan Yardımcısı Aleksandr Gruşko, Kuzey Makedonya‘nın bir Rus diplomatı daha sınır dışı etme kararının dostça olmayan bir adım olduğunu ve karşılıksız bırakılmayacağını ifade etti. Gruşko, yaptığı açıklamada, “Böylesi haksız ve dostça olmayan bir adım, elbette karşılıksız bırakılmayacak” dedi. Daha önce, Kuzey Makedonya Dışişleri Bakanı Buyar Osmani, faaliyetlerinin Kuzey Makedonya’da kabul edilen diplomatik kurallara aykırı olduğunu düşündükleri Rusya Büyükelçiliği Askeri Ataşe Yardımcısının ‘istenmeyen kişi’ ilan edildiğini ve ülkeyi terk etmesinin talep edildiğini duyurmuştu. Öte yandan, Rusya’nın Üsküp Büyükelçiliği’nden yapılan açıklamada, Rus diplomatın ‘istenmeyen kişi’ ilan edilmeden 10 gün önce iş gezisini tamamlayarak Kuzey Makedonya’dan ayrıldığı belirtilmişti.

-

KUZEY MAKEDONYA, BU SENE İKİNCİ DEFA BİR RUS DİPLOMATI SINIR DIŞI ETTİ

Balkan ülkesi, geçen sene NATO üyesi olmuştu. 2020 yılında NATO’ya üye olan Kuzey Makedonya, bu sene ikinci defa bir Rus diplomatı sınır dışı etti. Almakos haber sitesinin Kuzey Makedonya Dışişleri Bakanlığı yetkililerine dayandırdığı haberine göre ismi paylaşılmayan askeri ateşe yardımcısı geçen çarşamba günü sınır dışı edildi. Dışişleri Bakanı, iddiayı doğruladı. Habere göre Kuzey Makedonya Dışişleri Bakanlığı, “Ülkemizin ulusal güvenliği ve NATO üyesi olarak sorumluluklarımızı yerine getirmek için Viyana Anlaşması’na uygun olarak tüm gerekli önlemleri alıyor ve adımları atıyoruz” açıklamasında bulundu. Eski bir Yugoslav cumhuriyeti olan Kuzey Makedonya, Moskova’nın tepkisine rağmen geçen sene resmen NATO’ya katılmıştı. RIA Novosti’nin aktardığına göre Rus misyonu, karşı adım atmak için hazırlandıklarını belirtti.

-

KARADAĞ’IN EN ESKİ OSMANLI CAMİLERİNDEN HÜNKAR CAMİSİ 550 YAŞINDA

Karadağ’da inşa edilen en eski Osmanlı camilerinden biri olan Plav şehrindeki Hünkar Camisi’nin 550. yılı dolayısıyla program düzenlendi. Program kapsamında şehir meydanında toplanan yüzlerce kişi, Karadağ İslam Birliği (Diyanet İşleri) Başkanı Rifat Fejzic’in kıldırdığı cuma namazını eda etti. Fejzic, cuma hutbesinde, söz konusu caminin asırlarca insanları bir araya toplayıp onlara din, ibadet ve geleneklerini korumayı öğrettiğini söyledi. Camilerin bakımının da Allah ve ahiret inancının göstergelerinden biri olduğunu vurgulayan Fejzic, güvenliğin en büyüğünün Allah inancı olduğunu ifade etti. Fejzic, “Atalarımız, bu camilerin bize kadar ulaşması için canlarını vermişlerdir. Biz yaşayabilelim diye ölmüşler, vatanlarından sürgün edilmişlerdir.” diye konuştu. Osmanlı sultanlarından Fatih Sultan Mehmed döneminde 1471 yılında inşa edilen Hünkar Camisi, ülkedeki en eski Osmanlı camisi olarak biliniyor. Halk arasında Eski Cami ve […]

-

MİLLİ SAVUNMA BAKANI AKAR, KOSOVA SAVUNMA BAKANI MEHAJ İLE GÖRÜŞTÜ

Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar, Kosova Savunma Bakanı Armend Mehaj ile görüştü. Akar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılışı gerçekleştirilen 15’inci Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF’21) kapsamında, Kosova Savunma Bakanı Mehaj ile bir araya geldi. Görüşmede, ikili ve bölgesel savunma ve güvenlik konularında görüş alışverişinde bulunulduğu bildirildi.

-

BOSNA’DA EZANI PROTESTO EDEN LGBT’LİLERİN GEÇTİĞİ CADDE YIKANDI

Okunan öğle ezanını ıslık ve çığlıklarla protesto eden LGBT’lilerin geçtikleri cadde ve sokaklar, suyla yıkanıp süpürüldü. Bosna Hersek’in başkenti Saraybosna’da geçtiğimiz günlerde 3’üncü onur haftası yürüyüşü düzenlendi. Düzenlenen yürüyüşün öğle ezanı vaktine denk gelmesiyle birlikte Ali Paşa Camii’nden yükselen ezan sesleri, LGBT’liler tarafından protesto edildi. Olaylı geçen yürüyüş, ülkenin gündemine oturdu. ISLIK VE ÇIĞLIKLA EZANI BASTIRMAYI DENEDİLER Ezan sesini bastırmak için ıslık çalan ve çığlık atan LGBT’lilere, ABD ve İngiltere’nin kentteki büyükelçiliklerinden de destek verildi. https://vcdn2.ensonhaber.com/flv/flvideo/v/2021/08/17/bosnada-ezani-protesto-eden-lgbtlilerin-gectigi-cadde-yikandi_545312.mp4 GEÇTİKLERİ CADDE YIKANDI Provokatif tavra rağmen olaysız sona eren yürüyüşün ardından, LGBT’lilerin geçtiği sokak ve caddeler süpürüldü. Süpürülen sokaklar aynı anda 3 araçla birlikte yıkanarak temizlendi.  

-

ESKİ SIRP ASKER GARİÇ, SAVAŞ SUÇLARINDAN 20 YIL HAPİS CEZASINA ÇARPTIRILDI

Bosna Hersek Mahkemesi, ülkede 1992-1995 arasında yaşanan savaşta, Srebrenitsa ve Vlasenica bölgelerinde savaş suçu işlediği gerekçesiyle eski Sırp asker Rade Garic’i 20 yıl hapse mahkum etti. Mahkemeden yapılan yazılı açıklamada, Garic’in Sırp Cumhuriyeti Ordusu (VRS) mensubu olarak 1992’de Vlasenica’daki Boşnak sivillere yönelik cinayet, alıkoyma, işkence, tecavüz ve sürgün suçlarına karıştığı belirtildi. Garic’in Temmuz 1995’te 8 binden fazla Boşnak erkeğin hunharca katledildiği Srebrenitsa’da da VRS’nin 6 Temmuz’dan Ağustos’a kadar devam eden sistematik saldırılarında aktif rol aldığı kaydedilen açıklamada, Birleşmiş Milletler (BM) askerlerinin kontrolündeki “güvenli bölge”de bulunan Boşnak sivillere psikolojik ve fiziksel şiddet uyguladığı aktarıldı. Açıklamada, yargılanmasına Ekim 2018’de başlanan Garic’in, 20 yıl hapis cezasına çarptırıldığı ifade edildi.

-