SIRBİSTAN, KUDÜS’TE TİCARET OFİSİ AÇTI

Sırbistan, işgal altındaki Kudüs’te ticaret ofisi açtı. Kudüs’te Margalit Start-up City iş merkezinde açılan ticaret ofisinin Sırbistan’ın İsrail’deki ekonomi, ticaret ve bilim sahalarındaki varlığını güçlendirme yönünde hizmet vereceği duyuruldu. Sırbistan Ticaret ve Sanayii Odası’ın (CCIS) temsilcilik ofisi olarak hizmet verecek ofis, İsrail ve Sırbistan arasında bir serbest ticaret anlaşması yapılması için çalışma yapmakla görevlendirildi. Birçok Arap ülkesiyle geçmişi Yugoslavya dönemine dayanan güçlü ilişkileri olan Sırbistan’ın İsrail ile olan ilişkileri, İsrail’in Kosova’yı tanıma kararından olumsuz etkilenmişti. ABD’nin başkenti Washington’da Kosova ile imzalanan ekonomik normalleşme anlaşması çerçevesinde Tel Aviv’deki büyükelçiliğini Kudüs’e taşımayı taahüt eden Sırbistan’ın İsrail’in Kosova’yı tanımasından sonra bu kararı askıya aldığı iddia edilmişti.

-

BOSNA HERSEK’İN MESLEKİ EĞİTİM ALTYAPISINA TİKA DESTEĞİ

Bosna Hersek’in üretim şehri Zenitsa’da faaliyet gösteren Mladost meslek lisesi tekstil bölümü bünyesindeki uygulama atölyelerinin tadilatı ve donanımı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) tarafından gerçekleştirdi. Bosna Hersek’in dördüncü büyük şehri olan Zenitsa sahip olduğu sanayi kapasitesi ile üretim alanında ön plana çıkıyor. Özellikle metal ve tekstil alanlarında üreticilerin yoğunlaştığı bölgede ara eleman yetiştirilmesine yönelik meslek liseleri ve eğitim atölyeleri faaliyet gösteriyor. 4 Nisan 1941 yılında kurulan Zenitsa Mladost Meslek Lisesi, trafik (sürüş eğitimi), inşaat, elektroteknik, tekstil ve kuaförlük alanlarında ihtiyaç duyulan ara eleman yetiştirilmesine önemli katkılar sunuyor. Toplam 464 öğrencinin eğitim aldığı ve 90 eğitimcinin görev yaptığı okul, yeterli iş imkânı ve yetişmiş eleman eksikliğinin aşılmasına yönelik önemli katkılar sunuyor. Özellikle tekstil bölümünden mezun olan öğrencilerin bölgede bulunan […]

-

KOSOVA’DA 133 BİN DOZ KOVİD-19 AŞISI ÇÖPE GİTTİ

Kosova Sağlık Bakanlığı, 133 bin doz AstraZeneca aşısını kullanım tarihi geçtiği için geri çekti. Anadolu Ajansı’nın haberine göre Kosova Sağlık Bakanı Arben Vitia, kullanım tarihi geçen AstraZeneca aşılarının bir kısmının Norveç’ten gelen bağışlardan oluştuğunu belirtti. Vitia, şimdiye kadar 133.234 doz AstraZeneca aşının kullanım dışı edildiğini belirtti ve kullanım tarihinin geçmesinin sebebinin koronavirüs aşılarına ilişkin söylentiler nedeniyle vatandaşların aşıya ilgisizliği olduğunu söyledi. Bakan, Kosova’nın buna rağmen yeterli sayıda aşısı olduğunu bildirdi. Vitia, bir sonraki haftanın başında Almanya’dan Kosova’ya 150 bin aşının geleceğini söyledi. Kosova’da yeni Covid-19 vaka ve virüse bağlı ölüm sayılarının artışı halen devam ediyor. Son 24 saatte 15.835 doz Covid-19 aşısı uygulandı. Aşı olma sürecinin başlangıcından bu yana toplam 841.591 doz aşı yapıldı.

-

FENERBAHÇE’NİN ANLAŞMAYA VARDIĞI MERGİM BERİSHA İSTANBUL’DA

Fenerbahçe, Salzburg’un 23 yaşındaki Alman golcüsü Mergim Berisha’yı İstanbul’a getirdi. Forvet transferi için uzun süredir çalışmalarını sürdüren Fenerbahçe, UEFA’ya bildireceği Avrupa Ligi listesi öncesinde forvet transferinde sona geldi. BERISHA İSTANBUL’DA Sarı-lacivertliler, Avusturya Ligi takımlarından Salzburg’da forma giyen Mergim Berisha ile anlaşma sağladı. 23 yaşındaki golcü imza için İstanbul’a geldi. Fenerbahçe yöneticileri, Salzburg ile son pürüzleri gidermesinin ardından Berisha transferi resmen açıklanacak ve oyuncunun adı, UEFA Avrupa Ligi listesine yazılacak. GEÇEN SEZON 28 MAÇ 14 GOL 8 ASİST Öte yandan Alman golcünün geçen sezonki istatistikleri de göz dolduruyor. 28 maçta 14 gol 8 asistle Bundesliga’da öne çıkan isimlerden biri olan 23 yaşındaki oyuncu bu yıl da 2 maçta 1 gol atmıştı.

-

BOSNA HERSEK, “DÜNYA ŞAMPİYONU” FRANSA’DAN PUANI KAPTI

Bosna Hersek, 2022 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri D Grubu’ndaki dördüncü maçında son dünya şampiyonu Fransa ile deplasmanda 1-1 berabere kalarak 1 puan aldı. Konuk takımın golünü 36. dakikada Edin Dzeko kaydederken, Fransa’nın golü ise 40. dakikada Antoine Griezmann’dan geldi. Fransa’da 51. dakikada Jules Kounde kırmızı kart görerek takımını 10 kişi bıraktı. 650 gündür galibiyet elde edemeyen Bosna Hersek, zorlu Fransa deplasmanından 1 puanla dönerek puanını 2’ye çıkarırken, lider Fransa’nın ise 8 puanı bulunuyor. Aynı gruptaki Ukrayna’nın 4, Finlandiya ve Kazakistan’ın 2’şer puanı bulunuyor.

-

TÜRKİYE İLE KARADAĞ YENİŞEMEDİ

Türkiye A Milli Futbol Takımı, 2022 FIFA Dünya Kupası Avrupa Elemeleri G Grubu’ndaki dördüncü maçında sahasında Karadağ ile 2-2 berabere kaldı. 9. dakikada Cengiz Ünder’in şık golüyle 1-0 öne geçen Türkiye, 30. dakikada Yusuf Yazıcı’nın kaydettiği golle farkı 2’ye çıkardı. Konuk Karadağ, 40. dakikada Marusic’in golü ile farkı 1’e indirirken, ilk yarı da 2-1 Türkiye’nin üstünlüğüyle sona erdi. Karadağ, 90+7. dakikada beraberliği yakaladı. Ceza sahasının hemen önünden kazandığı serbest vuruşu kullanan Radunovic, topu ağlara göndererek maçın skorunu belirledi. Dört maç sonunda iki galibiyet iki de beraberlik alan Türkiye, puanını 8’e yükseltti ve liderliğini sürdürdü. Grubun diğer maçında Norveç ile Hollanda 1-1 berabere kaldı. G Grubu’nda Karadağ, Norveç ve Hollanda 7’şer puana sahip.

-

ARNAVUTLUK’A GEÇİCİ SIĞINA AFGANLAR AA’YA KONUŞTU: ABD VE KANADA’YA İLTİCA FORMUNU DOLDURDUK VE KABUL EDİLMEYİ UMUYORUZ

Taliban’ın Afganistan’da kontrolü ele geçirmesi devlet kurumlarında, uluslararası kuruluşlarda ve medya kuruluşlarında çalışan veya öğrenci olan çok sayıda Afgan’ın ülkeden göç etmesine neden oldu. Nihai varış noktaları ABD veya üçüncü ülkeler olan Afganlara geçici sığınma hakkı tanıyan Balkan ülkelerinden ilki olan Arnavutluk’a geçen günlerde ayrı ayrı kafilelerde yüzlerce Afgan ulaştı. İlk kafilenin 27 Ağustos’ta ulaştığı ülkede, Afganlar başkent Tiran’daki Studenti (Öğrenci) kentinin yanı sıra Dıraç ve Leş şehirlerine de yerleştirildi. Afganlar, Studenti kentinde kendileri için ayrılan tesislerde yeni bir hayata başlarken ihtiyaç halinde Arnavut yetkililerle kayıt ve diğer işlemlerle ilgili iş birliği yapıyor, çocuklar ise oyunlar oynayarak vakit geçiriyor. Arnavutluk’a sığınan Afganlardan 32 yaşındaki Aziz Koşan, AA muhabirine, Afganistan’daki işi, Arnavutluk’taki yeni hayatı ve gelecekteki planlarını anlattı. Afganistan’da bir sivil […]

-

AFGANİSTAN’DAN TAHLİYE EDİLEN 149 AFGAN KUZEY MAKEDONYA’YA ULAŞTI

Afganistan’dan tahliye edilen Afganların geçici olarak sığınmasını kabul eden ülkeler arasına katılan Kuzey Makedonya’ya 149 kişi ulaştı. Gürcistan’ın başkenti Tiflis’ten Uluslararası Üsküp Havalimanı’na inen Afganları, Kuzey Makedonya Dışişleri Bakanı Buyar Osmani karşıladı. Osmani, Afganistan vatandaşlarına geçici sığınma imkanı sağladıkları çalışma kapsamında 149 kişiden oluşan ilk kafilenin ülkeye ulaştığını ifade etti. Ülkeye gelen Afganların kendileriyle ve müttefikleriyle 20 yıldır Afganistan’da çalışan uluslararası kuruluşların personeli olduğunu söyleyen Osmani, Kuzey Makedonya’ya sığınanların barınma ve lojistiğinin yanı sıra masraflarının, uluslararası kuruluşlar tarafından karşılanacağını kaydetti. Osmani, yaklaşık 750 kişilik Afganistan vatandaşını ülkeye kabul edeceklerini sözlerine ekledi. Afganistan’dan tahliye edilen Afganların geçici olarak sığınmasını kabul eden ülkeler arasında bulunan Arnavutluk’a taahhüt ettiği 4 bin Afgan’dan 607’si, Kosova’ya ise taahhüt ettiği 2 binden 111’i ulaştı.

-

TÜRKİYE’NİN YENİ PAZAR BAŞKONSOLOSLUĞU RESMEN AÇILDI

Sırbistan’da Boşnak nüfusun yoğun yaşadığı Sancak bölgesinde Türkiye’nin Yeni Pazar Başkonsolosluğunun resmi açılışı gerçekleştirildi. Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun katılımıyla yapılan resmi açılış törenine, Sırbistan Dışişleri Bakanı Nikola Selakovic, Türkiye’nin Belgrad Büyükelçisi Hami Aksoy ve Yeni Pazar Başkonsolosu Başar Başol katılırken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın video mesajı yayınlandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, video mesajda, Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vucic’e başkonsolosluğun açılış sürecinde verdiği destek için teşekkür etti. Yeni Pazar Başkonsolosluğunun açılışının, Türkiye-Sırbistan ilişkilerinin daha da gelişmesine katkıda bulunacağını belirterek, “Başkonsolosluğumuz yalnızca vatandaşlarımızın değil, siz Sancaklı kardeşlerimizin de hizmetinde olacaktır. Sancaklı kardeşlerimizi Türkiye ile Sırbistan arasında bir dostluk köprüsü olarak görüyoruz.” dedi. Erdoğan, “Aramızdaki güçlü gönül bağının ikili ilişkilerimiz üzerindeki olumlu etkilerini hep birlikte müşahede ediyoruz. Başkonsolosluğumuz gerçekleştireceği faaliyetlerle bu bağın daha da pekiştirilmesini sağlayacaktır.” ifadelerini kullandı. […]

-

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: FETÖ İHANET ÇETESİNİ BALKANLAR’DAN DA SÖKÜP ATACAĞIZ

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Sancaklı kardeşlerim, 15 Temmuz hain darbe girişiminde sergilediğiniz dayanışma, aramızdaki kardeşlik hislerini bir kez daha gösterdi. El birliği içinde çalışarak FETÖ ihanet çetesini Balkanlar’dan da söküp atacağız.” dedi. Türkiye’nin Yeni Pazar Başkonsolosluğunun resmi açılış töreninde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın video mesajı yayınlandı. Törene, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun yanı sıra Sırbistan Dışişleri Bakanı Nikola Selakovic, Türkiye’nin Belgrad Büyükelçisi Hami Aksoy ve Yeni Pazar Başkonsolosu Başar Başol da katıldı. Erdoğan mesajında, Sancak’a 2017’de ziyaret gerçekleştirdiğini ve bu ziyaretten dört yıl sonra Yeni pazar Başkonsolosluğunun resmi açılışı vesilesiyle konuklara yeniden hitap etmekten bahtiyarlık duyduğunu söyledi. Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vucic’e, Başkonsolosluğun açılış sürecinde verdiği destekten ötürü bir kez daha teşekkür eden Erdoğan, “Yeni Pazar Başkonsolosluğumuzun açılışı, Türkiye-Sırbistan ilişkilerinin daha da gelişmesine katkıda bulunacaktır. […]

-