GÖZTEPE BOSNA HERSEKLİ KALECİ KENAN PİRİÇ İLE 1,5 YILLIK SÖZLEŞME İMZALADI

Spor Toto Süper Lig ekiplerinden Göztepe, Bosna Hersek Milli Takımı kalecisi Kenan Piric’i kadrosuna kattı. Kulüpten yapılan açıklamada, 28 yaşındaki Kenna Piric ile 1,5 yıllık sözleşme imzalandığı belirtildi. Piric’in daha önce OFK Gradina, KAA Gent (21 yaş altı), Sloboda Tuzla, Zrinjski Mostar, NK Maribor ve Atromitos takımlarının kalesini koruduğu aktarıldı.

-

SABAH NAMAZINI KILAN BOŞNAKLARA, SIRP POLİSİNDEN PROVOKATİF EYLEM

6 Ocak sabahı, sabah namazına giden Müslümanları korkutmak için Dodik’in polisleri tarafından silahlar ateşlendi.  Boşnak medyalar, sabah polislerin silahlarını havaya ateşledikleri ve müslümanlara hakaretler içeren ‘’faşist – şovenist’’ sloganlar attıkları belirtildi.  Bosna’nın Janja şehrinde yaşayan Müslümanlar bu olaydan dolayı endişeli olduklarını belirttiler.  “Rembembering Srebrenica”, sayfasından yapılan açıklamaya göre bu tür provokatif eylemlerin arttığını ve buna izin verilmemesi gerektiği belirtildi. ‘’Bu görüntüler endişe verici. Maalesef, bu tür eylemler her geçen gün artıyor, bu tür olayların devam etmesine izin vermemeliyiz. Nefrete karşı birlik olmalıyız.’’ Bu eylem ABD’nin ‘’Bosna Sırp Cumhuriyeti’’ başkanına yönelik açıkladığı yasaklardan sonra gerçekleşti. /Balkan Postası

-

BULGARİSTAN’IN ÜSKÜP’E KARŞI TUTUMU DEĞİŞMİYOR

Komşu Kuzey Makedonya’ya yolsuzlukla mücadelede yardım etmeye hazırız, çünkü bu AB üyeliğinin önemli koşullarından biridir. Bu, Başbakan Kiril Petkov tarafından Halk meclisinde bir milletvekilinin sorusuna yanıt olarak ifade edildi. Petkov,”Bulgaristan’ın Üsküp ile müzakere sürecindeki tutumu, bizim koalisyon anlaşmamızda olduğu gibi kalıyor. 18 Ocak’ta 5 yeni ikili komisyon teklifleriyle görüşmelere gidiyoruz.” dedi. Ulaştırma meclis komisyonunda Ulaştırma Bakanı Nikolay Sıbev, Bakanlığın Sofya-Üsküp hava yolu açma olanaklarını incelediğini bildirdi.  18 Ocak’ta iki başkent arasındaki demiryolu bağlantısı da incelenecek.

-

ABD, ARNAVUTLUK’TA “ÖZEL OPERASYON ÜSSÜ” KURUYOR

Arnavutluk Başbakanı Edi Rama Perşembe günü yaptığı açıklamada, ABD Avrupa Özel Harekat Komutanlığı’nın (SOCEUR) Arnavutluk’ta özel operasyon üssü kuracağını duyurdu. Merkezi Stuttgart’ta bulunan SOCEUR’dan yayınlanan açıklamada Arnavutluk’taki üssün ABD’nin Arnavut müttefikleriyle daha fazla iş birliği, Balkanlar’daki ulaşım merkezlerine önemli erişim ve daha fazla lojistik esneklik sağlayacağı ifade edildi. . Arnavutluk 2009’dan beri NATO’ya üye ülkeler arasında yer alıyor. Yüksek eğitimli ve gelişmiş iletişim ekipmanı ve silahlarla donatılmış özel kuvvetlerin mensupları, genellikle keşif ve terörle mücadele operasyonlarında yer alıyorlar. Arnavutluk’ta konuşlu ABD güçlerinin nasıl bir rol oynayacağı bilinmiyor.

-

TÜRKİYE İLE BOSNA HERSEK ARASINDAKİ TİCARETE İLİŞKİN DÜZENLEME YAPILDI

Türkiye ile Bosna Hersek arasında imzalanan Serbest Ticaret Anlaşması (STA) çerçevesinde yapılacak ticarette bazı düzenlemelere gidildi. Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Batı Balkan Menşe Kümülasyon Sistemi Kapsamı Ticarette Eşyanın Tercihli Menşeinin Tespiti Hakkında Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile “Pan Avrupa Akdeniz Tercihli Menşe Kurallarına Dair Bölgesel Konvansiyon Kapsamı Ticarette Eşyanın Tercihli Menşeinin Tespiti Hakkında Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” Resmi Gazete‘de yayımlanarak, 1 Ağustos 2021’den geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi. Söz konusu düzenlemelerle Bosna Hersek, Batı Balkan Menşe Kümülasyon Sistemi’nden Pan Avrupa Akdeniz Tercihli Menşe Kurallarına Dair Bölgesel Konvansiyon kapsamı ticarette uygulanan menşe kümülasyon sistemine dahil edildi. Böylelikle, Türkiye ile Bosna Hersek arasında imzalanmış STA çerçevesinde yapılacak ticarette, Bölgesel Konvansiyon kapsamında Türkiye ile menşe kümülasyonu olanağı bulunan diğer ülkelerle kümülasyon yapma imkanı […]

-

FETÖ ARNAVUTLUK’TA KÖK SALIYOR

FETÖ’nün Arnavutluk yapılanması ile ilgili iki elin parmaklarından daha fazla yazı kaleme aldık. Devletimiz, Arnavutluk’taki muhataplarına, bu konu hakkında her türlü bilgi ve belgeyi sundu. Defalarca uyarılarda bulundu. Gelin görün ki istediğimiz yönde, beklediğimiz doğrultuda hiçbir gelişme olmadı, olmuyor.  Darbe girişimine karışan bazı isimlere de ev sahipliği yapan, Arnavutluk’taki FETÖ yapılanması, maalesef, gün geçtikçe kuvvetleniyor. Arnavutluk, her geçen gün daha fazla, FETÖ firarileri için “güvenlik bir üs” haline geliyor. Şöyle ki… Arnavutluk hükümeti, FETÖ bağlantılı yüzlerce firariye Arnavutluk pasaportu verdi. FETÖ okullarında dönen yasadışı işlere hiçbir müdahalede bulunulmuyor.  Dahası var. FETÖ’nün Sema Vakfı ve Gülistan Eğitim Vakfı, hâlâ Arnavutluk’ta faal durumda bulunuyor. FETÖ elebaşının kitapları, fuarlarda boy göstermeye devam ediyor. Yargı kurumları başta olmak üzere, devlet kademelerindeki FETÖ’cü yapılanma hızla devam ediyor.  Buna karşılık: […]

-

EDİN VİSCA RESMEN TRABSONSPOR’DA

Trabzonspor, Medipol Başakşehir’in Bosna Hersekli futbolcusu Edin Visca ile 3,5 yıllık anlaşma sağladı. Bordo-mavili kulüp, futbolcunun bonservisi için Medipol Başakşehir’e toplam 4 milyon 300 bin avro bonservis bedeli ödeyecek. Visca da 3,5 yılda 5 milyon 250 bin avro garanti ücret alacak. İstanbul Başakşehir Futbol Kulübü Tesisleri’nde turuncu-lacivertli kulübün başkanı Göksel Gümüşdağ, Trabzonspor Kulübü Başkanı Ahmet Ağaoğlu ve Visca birlikte basın toplantısı da düzenledi. Ağaoğlu ile iki aydır Visca transferi için görüştüklerini belirten Gümüşdağ, “Farklı kulüplerle de görüşmeler yaptık ama Ahmet Başkan, Visca konusunda çok daha istekli ve arzuluydu. Onunla görüşmeleri iki aydır sürdürmeye devam ediyoruz. Bugün nihai görüşmeyi tamamladık.” dedi. Ağaoğlu da “Transferle alakalı çok şey yazıldı, çizildi. Bugün şu saat itibarıyla transferi neticelendirmiş bulunuyoruz.” diye konuştu. Visca’nın Medipol Başakşehir’e […]

-

KUZEY MAKEDONYA’DA İLK FLURONA VAKASI GÖRÜLDÜ

Kuzey Makedonya’da koronavirüs ile influenza virüsünün bir kişide aynı anda tespit edildiği ‘Flurona’ vakası tespit edildi. Kuzey Makedonya Sağlık Bakanlığı’ndan yapılan açıklamada ülkeye ABD’den gelen 26 yaşındaki bir kişide ‘Flurona’ vakasına rastlandığı açıklandı. ABD’de iki doz aşılandığı ve klinik durumunun iyi olduğu belirtilen hastanın tedavisine evde devam edildiği bilgisi paylaşıldı. Öte yandan, Aralık sonunda ülkede ilk omicron varyantına rastlanmış, dün 9 kişide daha omicron varyantı olduğu duyurulmuştu. Ülkede 228 bin 540 kişide COVID-19’a rastlanırken, ölü sayısı 8 bin olarak açıklandı.

-

ABD’DEN SIRP LİDER DODİK’E YAPTIRIM

ABD yönetimi, Bosna Hersek Devlet Başkanlığı Konseyinin Sırp üyesi Milorad Dodik’i yolsuzluk yaptığı ve Bosna Hersek’in istikrarı ile toprak bütünlüğünü tehdit ettiği gerekçesiyle yaptırım listesine aldı. Hazine Bakanlığından yapılan açıklamada, Yabancı Varlıklar Kontrol Ofisinin (OFAC), Dodik ve kontrolündeki Alternativna Televizyonu’nu, yolsuzluk faaliyetlerine ve Bosna Hersek’in istikrarı ile toprak bütünlüğüne yönelik devam eden tehditlerine yanıt olarak yaptırım listesine eklediği kaydedildi. Açıklamada, Dodik’in yolsuzlukları ve istikrarı bozan faaliyetlerinin Dayton Barış Anlaşması’ndan bu yana bölgedeki 26 yıllık ilerlemeye zarar verdiği belirtildi. Dodik’in devlet yetkilerine el konulması çağrısında bulunarak ve paralel kurumların oluşmasını harekete geçirerek Bosna Hersek’te devlet kurumlarını zayıflattığına işaret edilen açıklamada, Sırp liderin resmi pozisyonunu ise rüşvet ve diğer yolsuzluk yöntemleriyle kişisel servetini artırmak için kullandığı aktarıldı.

-

ESKİ BOSNA HERSEK YÖNETİCİLERİNİN ABD’YE GİRİŞİ YASAKLANDI

Eski Bosna Hersekli iki yöneticinin ‘önemli yolsuzluklara karıştıkları’ gerekçesiyle ABD’ye girişleri yasaklandı. ABD Dışişleri Bakanı Antony Blinken, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, ABD’nin mevcut ve eski bir Bosnalı yetkilinin ‘önemli yolsuzluklara karıştıklarını’ öne sürerek ülkeye girmesini engellediğini söyledi. Blinken yaptığı açıklamada, yetkililerin Bosna-Hersek yüksek yargı konseyinin eski başkanı Milan Tegeltija ile milletvekili ve ‘Demokratik Hareket’ lideri Mirsad Kukiç olduğunu söyledi.

-