ABD’Lİ SENATÖRDEN DODİK’E YENİDEN YAPTIRIM ÇAĞRISI: TRUMP YÖNETİMİ KARARINDAN UTANMALI

ABD Senatosu Dış İlişkiler Komitesi üyesi Senatör Jeanne Shaheen, SNSD lideri Milorad Dodik’in Washington ziyaretinin ardından açıklama yaparak, Dodik’e yönelik yaptırımların yeniden uygulanması çağrısında bulundu.

Shaheen açıklamasında şunları yazdı: “Donald Trump yönetimi, geçen ekimde Sırp Cumhuriyeti lideri Milorad Dodik’i ABD yaptırım listesinden çıkarma kararından utanmalıdır. Bay Dodik ayrılıkçı bir söylem kullanıyor ve Dayton Barış Anlaşması’nın bütünlüğünü baltalıyor. Bu durum, yönetimin geçen yılın sonunda Dodik ve yakın çevresini yaptırım listesinden çıkarma gerekçesiyle tamamen çelişmektedir.”

Shaheen ayrıca Dodik’in Washington ziyaretiyle, Bosna-Hersek’teki tüm vatandaşların çıkarlarını kendi siyasi çıkarlarının önüne koymaya niyetli olmadığını açıkça ortaya koyduğunu belirtti.

“Trump yönetimi, Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası’na eklettiğim zorunlu yaptırımlar çerçevesinde Bay Dodik’e derhal yeniden yaptırım uygulamalıdır,” ifadelerini kullandı.

Hatırlatmak gerekirse Milorad Dodik, Washington ziyareti sırasında ve Ulusal Dua Kahvaltısı’na katılımı kapsamında mevcut ABD yönetiminin üst düzey isimleriyle bir dizi görüşme gerçekleştirdi.

Aynı dönemde Bosna-Hersek Devlet Başkanlığı Konseyi üyesi Željka Cvijanović de ABD’de çok sayıda temas yaptı. Cvijanović, Dodik gibi kısa süre öncesine kadar Amerikan yaptırımları altındaydı. Görüşmeleri kapsamında ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Christopher Landau, ABD Ticaret Bakanı Howard Lutnick ve Savunma Bakanı Pete Hegseth ile bir araya geldi./BALKAN POSTASI

En son haberler

DIŞİŞLERİ BAKANI KONAKOVİÇ: BOSNA HERSEK, SIRBİSTAN VE HIRVATİSTAN NEDENİYLE BİR GÖZÜ AÇIK UYUYOR

VUÇİÇ: BUNLAR SIRBİSTAN CUMHURBAŞKANI OLARAK SON GÜNLERİM, YAKINDA İSTİFA EDECEĞİM

RAFALE SAVAŞ UÇAKLARI, GEMİLER VE 3 BİN ASKER: HIRVATİSTAN DENİZDE “BORBENA MOĆ 26” ASKERİ TATBİKATINI GERÇEKLEŞTİRDİ