SIRBİSTAN’DA NÜFUS YARIM MİLYON AZALDI

Sırbistan’da bu yıl gerçekleştirilen nüfus sayımının ilk sonuçları yayınlandı. Veriler, nüfusun 2011 yılındaki sayıma nazaran yaklaşık yüzde 7 azaldığını ortaya koydu.

Sırbistan Cumhuriyeti İstatistik Ofisi, ekim ayında gerçekleştirilen nüfus sayımının ilk sonuçlarını yayınladı. Verilere göre Sırbistan’ın nüfusu 2011’deki son nüfus sayımına göre yüzde 6,9 oranında azalarak 6.690.887 oldu.

Bir önceki nüfus sayımında nüfus 7.186.862 olarak kaydedilmişti. Veriler, doğum oranlarının düşüklüğü ve göç nedeniyle demografik kriz yaşayan ülkenin nüfusunun yaklaşık yarım milyon azaldığını ortaya koydu.

Ülkede nüfus, başkent Belgrad’ı da içerisine alan Belgrad bölgesi hariç diğer tüm bölgelerde azalma kaydetti.

Verilere göre Belgrad’ın nüfusu 2011’e göre 26.123 kişi artarak 1.685.563 oldu. Belgrad’ın yanı sıra kent nüfusunun en fazla artış gösterdiği şehirler ülkenin kuzeyindeki Voyvodina bölgesinde yer alan Novi Sad ve Boşnakların yoğun olarak yaşadığı Sancak bölgesinde yer alan Yeni Pazar oldu.

En son haberler

FRIEDRICH MERZ: KARADAĞ AB ÜYELİĞİNE HAZIR, BATI BALKANLAR KONUSUNDA NE YAPACAĞIMIZI KİMSE BİLMİYORDU

KUZEY MAKEDONYA İLE YUNANİSTAN ARASINDAKİ İSİM SORUNUNU ÇÖZEN PRESPA ANLAŞMASI’NIN İMZALANMASININ ÜZERİNDEN 8 YIL GEÇTİ

HAXHIU: ULUSLARARASI MİSYONLAR, SIRBİSTAN’IN KOSOVA’DA İŞLEDİĞİ SUÇLARIN ELE ALINMASINI HİÇBİR ZAMAN CİDDİYE ALMADI