SIRBİSTAN MECLİS BAŞKANI DAÇİÇ GÜNEY KIBRIS RUM YÖNETİMİ MECLİS BAŞKANI İLE GÖRÜŞTÜ
Rum Meclis Başkanı Annita Dimitriyu ile Sırbistan Meclis Başkanı Ivica Dacic’in dün Belgrad’da bir araya geldiği ve görüşmede iki ülke ilişkilerinin tüm alanlarda daha da güçlendirilmesi gerektiğinin vurgulandığı ifade edildi. Rum Meclis Başkanı Annita Dimitriyu’nun Sırbistan’a resmi bir ziyaret gerçekleştirdiğini yazan Fileleftheros gazetesi, Sırbistan Meclis Başkanı Dacic’in görüşmenin ardından yaptığı açıklamada “Sırbistan’ın Avrupa’daki en yakın dost ülkesinin temsilcisinin, Belgrad’a geldiğini söylediğini” iletti. Açıklamasında, Güney Kıbrıs’ın her zaman yanlarında olduğunu, Sırbistan’ın karşı karşıya bulunduğu problemleri anladığını, öte yandan ülkenin toprak bütünlüğünü ve egemenliğini koruduğunu savunan Dacic, Sırbistan’ın ise her daim “Kıbrıs’ta bulunan Türk askeri birliklerinden kaynaklanan sorunlarla birlikte, Kıbrıs sorununu anladığını” öne sürdü. Rum Meclis Başkanı Dimitriyu’nun, Güney Kıbrıs, Sırbistan ve Yunanistan meclisleri arasında bir üçlü görüşme yapılmasını planladığını da açıklayan […]